Den Haag probeert dit jaar toeristen te trekken met dans. Dat is weer eens iets anders dan mensen te trekken met de ligging aan de zee of met het koninklijk huis. Op het promotiefilmpje zijn korte fragmenten van dans te zien. Deze worden onderbroken door de Haagse bezienswaardigheden, zoals het Binnenhof en Scheveningen. Marieke Kouwenhoven, woordvoeder van Den Haag Marketing & Events denkt dat de nieuwe campagne extra toeristen kan lokken. Volgens Bernadette Stokvis, directeur van het Haagse Korzo Theater ‘is het weer wat anders dan Nederland verkopen met het ‘red light district.’ De promofilm, die gemaakt is in samenwerking met Haagse theaters en festivals, heeft ‘een sterke boodschap,’ aldus Stokvis. Den Haag heeft ook veel te bieden op het gebied van dans, zo zijn er vijf podia voor dans, dansfestivals en is het bekende Nederlands Dans Theater er gevestigd. ‘In Den Haag is het hele jaar door iets gaande op het gebied van dans,’ aldus Samuel Wuerston, directeur van het Holland Dance Festival. Volgens Kouwenhoven spreekt het een breder publiek aan dan gedacht zou worden. ‘Leuke winkels of een mooi centrum heeft bijna iedere stad. Dans is iets waarmee Den Haag zich kan onderscheiden. Wat Wenen is voor klassieke muziek, zou Den Haag moeten zijn voor dans.’ Foto: Nederlands Dans Theater
Lees ook:Directeur NDT heeft nieuwe baan
Lees ook:Huischoreografen NDT in één programma
Lees ook:Den Haag danst!
Lees ook:Doodstreek aan topdans zoals NDT
Lees ook:The Internet Ballet Database